BERITA BAIK!!!

Sabtu, 5 November 2011

Qistina 'End Assessment' 2011 Result

"if Qistina get 100%, teacher Julia nak belikan hadiah princess", janji salah seorang cikgu kindergarten tempat dia belajar.  Penangan dari itu, saya and my hubby terkena ayat power dari qistina "Mummy ngan daddy kena bagi nia tuition nie, nia kena study coz teacher Julia nak bagi nia princess kalau nia dapat 100%"


Penangan daripada itu, 3 malam berturut-turut she ask us to tutor her from 7.30p.m until 9.00p.m. Terkezut jugak saya sebab during that time memang dia berhabis-habisan belajar. And the result, memang boleh dibanggakan oleh saya sebagai seorang ibu.


Mathematik (Her favorite subject)




Science




English




Bahasa Melayu




Saya juga rasa bangga kerana 'One and Only' her yang dapat 3 subject 100%.  Berbaloi-baloi lah usaha dia and our time yang we all spent dengan dia.  Hope, biarlah ianya berterusan.  Ada my friends yang memberi pendapat, "anak you masih kecil, better don't force her".  As a teacher, dah tentu saya dapat mendalami makna dari ayat kawan saya itu.  Please don't miss understanding, saya tidak memaksa anak saya, request by herself yang nak buat revision tersebut and I really proud of that situation.


However,  disebabkan subjek Bahasa Cina....anak saya dapat no 3 dalam kelas dia.  Dia cuma dapat 68% for that paper.  Apapun memang ada improvement dari last assessment hanya 50%.  




Saya tanya anak saya, what she want from me???  Jawapan yang sangat menyentuh hati saya, " I just want LOVE from U mummy..so many many and ayat terakhir yang saya tak tahan tu...kalau mummy beli kat nia WATER GUN pun boleh jugak. hehehe..


Inilah hadiah istimewa yang saya dapat tahun ini 'THANK YOU QISTINA DAMIA'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan