BERITA BAIK!!!

Selasa, 28 Jun 2011

JAHITAN TAMPAL CANTUM

Bangganya aku sebagai seorang guru.  Bukan senang nak kerja senang dan sangat susah kalau nak senang jer.  Anyway, today topic is about my job as a teacher.  Student kalau cikgu dah announce nak buat amali sure yang bisu pun  tiba-tiba jadi boleh bercakap.  Tengoklah picture kat bawah tu masing-masing tekun jer buat kerja.  Kita pun as a teacher mesti lah ada "Give N Take".  Wahai anak-anak didikku, cikgu bukanlah kejam sangat if U all rajin buat kerja-kerja yang I suruh buat dah tentu I pun akan rasa sadis n berperikemanusiaan.  Student kalau buat amali mereka really2 enjoy it.  Yer la takan lah 24 hours jumpa kita* just chalk n talk* maunya tak "boring" budak-budak ni.  Tapi for me, alangalang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.  Saya kalau bleh nak pastikan semua student yang saya ajar faham dengan apa yang telah saya ajar.  I'm look stupid if they were stupid just because of me. 

Ini adalah sesi amali subjek KHB.  Amali yang pelajar ni tengah buat adalah amali Jahitan Tampal Cantum.  Pelajar-pelajar ni bukan tidak boleh buat.  Kalau kita bagi sepenuh kepercayaan mereka memang boleh buat.  Sorry yer my student, cikgu ajar n paksa kamu suruh buat untuk masa depan kamu.  Kita ni manusia yang hanya mampu merancang tapi tuhan yang akan menentukan nanti.  Mana tahu korang x de kejer bila tamat sekolah nanti or  berminat untuk berkecimpung dalam bisnes2 something like this.  Jadi, kemahiran dah ada kan cuma kena guna jer lah.  **Cikgu pun tak akan rasa berdosa kerana cikgu dah betul2 mengajar kamu.**



cantikkan?????

Ini pelajar kelas nomber 11 daripada 14 kelas

tekun jer menjahit




First time buat, tapi hasil sungguh membanggakan


If I boleh buat, why not u all.  Yang penting nasihat saya jangan selalu give excuse kerana buat atau tak nak buat itu depends dengan diri sendiri.  

2 ulasan:

  1. Bestnya masa KH, belajar jahit heksagon. Kita dulu jahit apron je. :)

    BalasPadam
  2. Yer la yati jahit apron, sarung tangan ketuhar dan pelapik periuk jer tapi KH next tu yer dah nak dimansuhkan.

    BalasPadam