BERITA BAIK!!!

Isnin, 21 November 2011

CHAKRI XPRESS(Authentic Thai Cuisine)



Saya memang excited sangat bila adik saya "Wanie" offer diri nak belanja dekat CHAKRI XPRESS(Authentic Thai Cuisine).  Since balik raya hari tu lagi teringin nak makan opppsssss!!!!Bukan mengidam pasal nak mengandung yer. Pls don't miss understanding ok???? Tapi x berkesempatan maklumlah cuti raya bukannya lama sangat kan.Ini antara tempat favourite aku coz ada special menu yang aku suka if aku berada di Thailand for sure aku cari Appertizers nie call  "TRADITIONAL KADOK LEAVES ROLL".  Memang best lah...setahu aku memang nak jumpa appertizers nie kat Malaysia susahlah if kalau sesape yang ada jumpa ble la roger2 saya yer coz klu kita menikmatinya di Chakri Xpress dah tentu la price dia boleh tahan.  Kalau beli di Hatyai, Patani, Yala Sadou 1 set baru RM 3 tapi di Chakri........paham2 jer lah.  Apa pun makan di sini memang sangat2 berbaloi semua sedap.  Kiranya memenuhi taste aku la.


Lupa plak...kalau U all nak tau apa itu "TRADITIONAL KADOK LEAVES ROLL"-Mieang Kam, sila lihat gambar di bawah...
Menu nie merupakan campuran peanut, baked grated coconut, chili padi, diced onion, diced lime, diced ginger, sun dried shrimp, and piper sarmentosum leaves served with shrimp based sauce.


Antara menu-menu lain yang menjadi favourite aku............
1.  Spicy & Sour Lemongrass Soup (Tom Yam) King Prawn-Gung Mae Num


2.  Traditional Mango Salad (Yam Ma Moung)


3.  Crispy Floured Prawn (Gung Chud Peng Tod)


4.  Fish-Seabass Pla Krap fried with 'Tiga Rasa'Sauce (Samrod)


5.  Dessert-Strawberry Milk Shake


Actually, banyak lagi menu-menu menarik yang lain tapi time is running up la.  Lagipun daripada saya upload banyak2 better u all pergi sendiri dan menikmatinya baru surprise kan.  Memang saya bagi kredit la kat outlet nie..  Saya dah cuba....U ALL bila lagi?????? Bagi sesiapa yang planning nak ke Chakri Xpress jangan lupa untuk mencuba appertizer "TRADITIONAL KADOK LEAVES ROLL".  Anda pasti menyesal kalau tidak mencubanya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan