BERITA BAIK!!!

Sabtu, 10 Disember 2011

Discovery @ i-CiTy

Untuk cuti sekolah tahun ini, saya juga berkesempatan "TAKE A WALK ON THE WILD SIDE" @ i-City Shah Alam.  Actually, hari yang saya pergi nie hujan renyai-renyai.  Oleh kerana saya hang out dengan anak saya juga maka banyak masa yang dihabiskan adalah tempat-tempat di dalam bangunan.  Ketika bersiar-siar di sekitar kawasan tersebut saya terjumpa signboard nie....
Dengan bayaran RM5 dewasa, dan RM3 kanak-kanak, saya entertain anak saya melihat binatang-binatang yang ada di sini.  Agak berbaloi-baloi jugalah..of coz lah tak berapa banyak coz harga tiket pun murah ja.  Bila anda ke sini nanti antara binatang-binatang yang ble anda lihat.......













Sebenarnya banyak lagi binatang yang boleh dilihat tapi saya tak ada masa nak download kesemuanya sekali.  Tapi apa yang menggerunkan saya apabila melihat ularsawa terbesar bagi saya kerana saya belum pernah melihat ular sawa sebesar itu sebelum ini yang mana bila ular sawa tersebut membuka mulutnya ia mampu menelan seekor seladang dengan mudah apatah lagi kalau kita manusia.....
Bagi saya tempat-tempat begini bagus untuk dilawati bersama-sama anak selain melihat binatang-binatang yang dipamerkan kita juga boleh share kebaikan dan keburukan setiap binatang tersebut dengan anak kita.
Oleh kerana cuti sekolah ini masih panjang, jadi saya syorkan ibu bapa yang ada jalan-jalan di i-city jangan ketinggalan untuk melawati tempat ini dengan anak-anak anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan