BERITA BAIK!!!

Ahad, 25 Disember 2011

Singapore Part-1

Untuk Entry kali nie .....it is all about pengalaman bercuti di Singapore.  Ini bukan my first time visit Singapore tau cuma kali pertama bercuti di sana travel dengan KERETA.  Jalan kat sana actually takde lah susah sangat.  However, terpaksa juga guna bantuan goggle maps untuk ke destinasi-destinasi tertentu.

Tempat pertama yang dikunjungi dah tentulah tempat makan...kena isi perut dulu baru ada semangat mau jalan2 kan???  Lokasi warong ini adalah di jalan Pisang.


Boleh tahan juga nasi padang di warong Pariaman nie.  We all just duduk dan mereka yang suggest menunya.




Setelah perut kenyang saya sekeluarga terus ke Sentosa Resort World kerana kami akan bermalam di sana.  Hotel yang di pilih di sana.....

Memang strategik la Festive Hotel nie sebab just 5 minutes to Universal Studio.  Aktiviti malam pun banyak.  Window shopping pun boleh.



Yang membuatkan lebih 'happening' coz kebetulan dah dekat krismas so memang macam-macam ada lah kan.  Tengok betul2 tugu di bawah nie...hehehe kelakar kan???Lokasinya di Festive Walk.

Setelah check-in, saya mendapatkan 2 days unlimited ticket for Universal studio.

Reason ambil 2 days unlimited ticket coz risau kalau tak habis covered lagi pun tujuan utama bercuti di Singapore memang nak spend time di Universal Studio.

Di bawah nie semua gambar-gambar hari pertama saya sekeluarga di Universal Studio.

Alice in Wonderland



Marilyn Monroe

Frankenstein

Glitzy



Malangnya hari pertama di Universal Studio hari hujan...apa pun tetap enjoy sekurang-kurangnya dapat juga merasa pakai raincoat bersiar-siar di sana.  Tak de lah lebat just renyai-renyai jer.


Menikmati snack di Gloria's Snack Shake membolehkan anda membawa pulang Woody Wood Pecker box yang sangat kiuuuuttttt.

Attractions pertama yang menjadi sasaran saya sekeluarga adalah di LEGEND MADAGASCAR.
Saja nak entertain kids of coz lah kan dengan King Julien's Beach Party-Go-Round. At here, we can ride this crazy carousel with King Julien, the Lemurs and more of your favourite Madagascar characters.


Kemudian, kami ke Legend Far Far Away to see, hear and feel the action right from our seat as we join Princess Fiona & Shrek in a fairytale adventure.


Third legend yang kami singgah adalah The Lost World.  Attraction yang dipilih di legend nie Canopy Flyer.  We enjoy a prehistoric bird's-eye view as we soar over Jurassic Park.

Then, kami menuju ke Ancient Egypt Legend.  Ada dua attractions di sini iaitu Revenge of the Mummy dengan Treasure Hunters.  First day we just enjoy Revenge of The Mummy which plunge into total darkness on this indoor roller coaster as we come face to face with warrior mummies and scarab beetles. That attraction permitted to child ketinggian 122cm and above.


Legend terakhir untuk first day di dalam Universal Studio dah tentu Sci-Fi City Legend.  macam x percaya saya boleh join Battlestar Galactica: Human attraction nie (Red Track). It zooming at speeds of 82.8km/h, this seated roller coaster narrowly avoids collisions as it twists, turns and propels me over 14 storeys into the air.  It is a high-speed turbulent roller coaster that includes sudden and dramatic acceleration, climbing, lifting and dropping. It also permitted to 125cm and above.





Till now for Singapore Part-1 entry.  Saya akan story-story again tentang pengalaman 2nd days in Singapore Universal Studio.  Pelbagai pengalaman menarik saya di sana.  nantikan entry saya yang seterusnya....astalavista..

3 ulasan:

  1. Dah besar la ank kakak hg yg pompuan tu kan, dulu aku noticed kecik je masa hg bwk pi serdang jumpa aku, wei bila2 turun kl jom la jenjalan sama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah darjah 6.. UPSR tahun ni dia. Tapi tinggi. Ok klu aku balik aku calling2x hg tapi bukan dalam masa terdekat ni coz nk cover sarawak ni before transfer balik sana hehehe

      Padam
  2. hi tumpang tanye.. u stay kat festive hotel ni bilik ape ye? thanks..

    BalasPadam