BERITA BAIK!!!

Ahad, 12 Jun 2011

PILOT PESAWAT YANG BUTA

Para penumpang sebuah pesawat sedang bersiap sedia di tempat duduk masing-masing.  Mereka hanya menunggu pilot dan co-pilot yang belum datang.
Tidak beberapa lama kemudian, pilot dan co-pilot datang melalui pintu belakang pesawat.  Mereka berjalan sepanjang lorong menuju kokpit pesawat di hadapan. Kedua-dua orang itu nampaknya seperti buta.  Pilot berjalan menggunakan tongkat, mengetuk-ngetuk kerusi penumpang dikiri kanan.  sedangkan co-pilot pulak berjalan dipandu oleh seekor anjing.  Mereka menggunakan kaca mata hitam yang besar sehingga sukar bagi penumpang memastikan mereka itu benar-benar buta ataupun tidak.  Penumpang meneka ini adalah lakonan belaka.
Namun, semasa pesawat mula bergerak di atas landasan, penumpang mulai takut dan berpeluh.  Pesawat kini sudah berada dihujung landasan.  Mesin amaran berbunyi dengan kuat.  Penumpang semakin panik.  Pesawat bergerak semakin laju tetapi pesawat masih belum naik meninggalkan landasan.  Lalu beberapa orang penumpang menjerit histeria!
Tiba-tiba saja pesawat naik betul-betul di penamat landasan dan kemudian terbang seperti biasa.  Tidak lama kemudian terdengar suara pilot dan co-pilot berbual.
"Suatu hari nanti kalaulah penumpang tidak menjerit....kita sudah jadi bangkai di landasan."
Moralnya.....
>Jangan memandang rendah pada mereka yang kelihatan zahirnya lemah tetapi mungkin mereka mempunyai kelebihan yang tidak ada pada diri kita.

2 ulasan: