BERITA BAIK!!!

Sabtu, 4 Jun 2011

Ist day Qistina Attend Art Class

Art Class 9.00 am to 11.00 am (Mary Anne Vaz) Developing 21st Century Skills
Actually, i had problem with my daughter walaupun she still young tapi saya can't take it easy.  Seriously, kalau dia tulis sure alphabet dia ada yang terbalik especially 'S', 'D', 'P' number '3' and '7'.  Writting pun dia akan start from right to left macam nak tulis jawi pulak.  Suggestion from Pakar Kanak2 ask me to give my daughter suppliment B complex, Fish oil, hantar dia kelas mewarna dan bagi dia more activity supaya dia gunakan energy dia ke arah perkara yang lebih berfaedah.  Anak saya sebenarnya lebih kepada masalah out of focus dalam membuat sesuatu kerja tapi I can't believed it bila Mary Anne (cikgu Art Class) dia show me *karya* dia yang pertama;




Macam mana saya nak pecaya, time saya guide dia buat homework sebarang jer dia color memang totally difference dengan apa yang saya lihat seperti lukisan di atas.  


Wonder Art Class 5.00pm to 6.00pm (Ms Jess Ling) at Club
This evening I send her join Ms Jess Ling punya kelas dekat Club.  Tiba-tiba dia menangis kononnya malu. Tapi after 5 minutes dah melompat-lompat dah.  Actually, kelas tu lebih kepada apa yang saya lihat mula-mula starting dengan singing, dancing, playing, story telling art craft n ending dengan presentation from activity yang telah dilakukan sepanjang 1 hour spent time dengan Ms Jess Ling.  Sungguh aku *proud* sangat bila Ms Jess Ling tunjukkan aku hasil craft dia yang mana Ms Jess Ling sendiri pun rasa terharu kerana di usia yang belum pun    mencapai 4 tahun dia dah pandai berimaginasi.



Ms Jess Ling tanya dia gambar apa tu???? *Itu mummy duduk atas rainbow*.  Bila cikgu dia discuss ngan aku hampir nak mengalir jer air mata aku.  Apa pun my princess... I will make sure that *kamu akan dapat yang terbaik, mummy and daddy will do the best for U (setakat yang termampu)*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan